
Британка Деббі Лоусон знайшла унікальний спосіб поєднати два виміри з третім, використовуючи килими. У її роботах із плоскої текстури з'являються об'ємні дикі тварини, що ніби оживають із тканини минулого.
Технологія створення цих скульптур поєднує майстерність рукоділля із глибоким художнім баченням. Лоусон починає з тонкої дротяної сітки, з якої формує каркас тварини. Цей «скелет» покривається захисною стрічкою, що створює основу наступного етапу. Завершальний штрих — сам килим, який вона майстерно драпірує, створюючи ілюзію появи тварини.

Лоусон використовує килими із традиційними східними візерунками, що надає її роботам додаткового відчуття історичності. Вони органічно вплітаються у форму тварин, перетворюючи декоративний текстиль на живу матерію.
Для багатьох роботи Лоусон набувають особливого сенсу. Килими асоціюються з затишком, символом сімейного достатку і навіть колись обов'язковою прикрасою стіни. Але що якщо килим більше не просто висить, а стає порталом, з якого виглядає лось, олень чи ведмідь?

Її мистецтво ніби грає з уявою, переосмислюючи повсякденне та звичне. Лоусон створює метафору трансформації — переходу від застиглого об'єкта до рухомого, від декоративного до живого.
Одна зі скульптур, яка називається «Червоний ведмідь», експонувалася в Королівській академії мистецтв у Лондоні. Перський ведмідь та лось на перському килимі постійно виставляються в лондонському готелі Town Hall.

Роботи Лоусон — це дослідження меж між дво- і тривимірним, запрошення до діалогу: з традицією, з матеріальністю і з простором.
Отже, якщо ви коли-небудь побачите старий килим з ведмедем, який «виглядає» з нього, не лякайтеся — це просто запрошення побачити світ трохи інакше.




Джерело:
thisiscolossal.com
theauctioncollective.com