SellerCoin
SellerCoin
1 квітня, 17:48

Траурна листівка з поховання цісаря Франца Йосифа І, надіслана в Стрий

Траурна листівка з поховання цісаря Франца Йосифа І, надіслана в Стрий
Листівка, присвячена похоронам цісаря Франца Йосифа І. Це історичний документ, що передає атмосферу траурної церемонії у Відні 30 листопада 1916 року. 

Листівка була надіслана в місто Стрий. Автор повідомляє матері про побачене на похороні цісаря та згадує присутність монархів і високопосадовців.

Це історично цінний артефакт, який відображає період Першої світової війни та занепад Австро-Угорської імперії.

Текст:
Дорога Мамо! Відень 30/ІІ 916
Нині був на похороні на-
шого цісаря, бачив все ду-
же добре, нашого нового цісаря з дружиною, німецького престолонаслід-
ника, болгарського короля, баварського
і много, много люди стали відрання.
Цісар дуже добре виглядав
Поздровляю і цілую …
Зворотній бік листівки
Зворотній бік листівки
Сторона з зображенням поховальної процесії
Сторона з зображенням поховальної процесії
Текст листівки, описаний вище
Текст листівки, описаний вище
Читайте також:

820
Коментарі
58
Rynok1 квітня, 18:43
Якось не зрозуміло, як листівка з зображенням похорону могла вийти з друку в день похорону
Rynok1 квітня, 19:27, Відповідь Client526640:
а де зазначено в мому коментарі, що листівка "надіслана 30.11." Прочитайте уважно - я написав про неймовірність друку листівки і церемоніалу похорону в один день. Відправник писав листа і одразу датував його, як "30.11.916" - ця ж дата є на підписі на лицевій стороні.  Отже, листівку написано нібито в той самий день. цілком зрозуміло, що в той час ніхто не фотографував траурну церемонію і не йшов одразу друкувати фото, а потім ще й продавати в той самий день. Або відправник поставив дату заднім числом.
Docadept1 квітня, 21:17, Відповідь Rynok:
Звичайно, що дата поставлена самої події, так зазвичай пишуть: "Це свято 5 квітня такого-то року", наприклад.
Arthur_Schopenhauer1 квітня, 22:18
Якось не зрозуміло, як листівка з зображенням похорону могла вийти з друку в день похорону
на листівці зображено не день похорону, а день перенесення тіла від від Шенбрунн до Відня. Помер 21 листопада, тіло перенесли 28 листопада - тут і зробили фото. А похорон відбувся 30 листопада. Тут і купили листівку.
OLiri3 квітня, 09:43, Відповідь Arthur_Schopenhauer:
На открытке четко написано "Trauerzug" , то есть "Похоронная процессия" 30 ноября 1916 года.   Это фото с похорон. И издать, напечатать за один день фотографию типографским способом никак не могли.
Client5266401 квітня, 20:00
Автор же не написав що він відправляє цією датою, просто зазначив дату подій, свідком яких був. Дата відправки на штемпелі.
Rynok1 квітня, 20:20
Ще раз. Я не пишу про дату відправки. Пишу про те, що лист він датував тою самою датою, що датована листівка. Те, що 'він просто зазначив дату подій' є вашою думкою - тому, що завжди на листі ставиться дата написання. Якщо б 'просто зазначав дату подій', то б писав на зразок 'вчора / позавчора 30.11., я був...' чи '30.11. у Відні я був'. І зверніть увагу - на штемпелі в рядку там де 2 (або 12.12) є ще VII. Не все так просто.
Docadept1 квітня, 21:19, Відповідь Rynok:
"Те, що 'він просто зазначив дату подій' є вашою думкою" "- тому, що завжди на листі ставиться дата написання." - взагалі-то, те, що на листі завжди ставиться дата написання - це теж просто ваша думка) Багато що залежить від контексту і місця простановки дати. Якщо вона в кінці, де підпис, то найчастіше це дата написання, а якщо десь по тексту - то не факт.
Rynok1 квітня, 21:30, Відповідь Docadept:
Ви самі собі суперечити, пишучи як 'третейський суддя'. Гляньте свій коментар від 21.17. год на підтримку моєї думки.
Docadept1 квітня, 21:34, Відповідь Rynok:
Чому суперечу? Ви кажете, що завжди ставиться дата написання листа, а я кажу, що ні, не завжди. Дата може бути як датою написання, так і датою, про яку пишеться в листі. І в цьому випадку, я думаю, це дата події, про яку хотів розказати автор листівки.
SellerCoin1 квітня, 20:10
30.11 це субота, на штемпелі бачу 02.12. тобто можливо вона була надіслана у найближчий робочий день (понеділок)
SellerCoin1 квітня, 20:28, Відповідь AKE75:
помилився. але штемпель дійсно 02.12, тому мабуть все-таки описаний день підписано відповідною датою
SellerCoin1 квітня, 21:26, Відповідь Rynok:
година, номер штемпеля. така практика досі зустрічається
Rynok1 квітня, 21:46, Відповідь SellerCoin:
Ага, 'година чи номер штемпеля'. Добре, нехай так буде вам. Що ж тоді за цифри праворуч і ліворуч від назви міста (28? Wien 28?)?
SellerCoin1 квітня, 21:52, Відповідь Rynok:
та погугліть вже щось про ті штемпелі)) бо ви замість 10 хвилин в гуглі годину пишете коментарі тут)
Rynok1 квітня, 21:57, Відповідь SellerCoin:
Про штемпелі якраз почали ви писати. Моя бесіда була в тому, що не могла листівка бути виданою в день смерті цісаря, продатися і ще й бути підписаною в Стрий :-)
SellerCoin1 квітня, 21:59, Відповідь Rynok:
зауважте що на зображенні малюнок. це могло бути заготовлене зображення, або малюнок по фото щоб не витрачати час на проявлення фотоплівок. і не варто недооцінювати технології того часу, є навіть відеозапис процесу даного поховання
SellerCoin1 квітня, 21:54, Відповідь Rynok:
зверніть увагу, що на штемпелях вказувався як номер відділення поштового звʼязку, так і номер самого штемпеля, так і година, інколи в різних комбанаціях
Docadept1 квітня, 21:34, Відповідь SellerCoin:
Швидко вони надрукували та продали!
Rynok1 квітня, 21:37, Відповідь Docadept:
Я вже писав, про те що там можливо 12.12 (коментар від 20.20 год.). Чомусь всі вперто ігнорують, що в цьому рядку ще є VII - а це точно не позначення дня, а місяця. Зараз на жаль, не можу переглянути свою філокартію. Можливо, хтось інший тут фахово напише. Я тепер маю сумнів, що наприкінці 1916 р. вартість доставки пошти з Відня і до Стрия становила всього 10 гелерів - треба перевірити, просто треба час. А сам лист для Галичини взагалі дивний. Тут переважно б писали 'Мамцьо', а не 'Мамо', завершували в його в інакшому тоні, та й лист не виглядав би як уривок з чогось відірваного від життя. Дивно, син пише до мами і вся бесіда - тільки про похорони, нехай першого державного службовця... А загалом, мій колега, зараз йому 69 років, пише цілком таким самим почерком...
Docadept1 квітня, 21:41, Відповідь Rynok:
Згоден з вами, що загадкове VII теж потребує аналізу, але на жаль, не філокартіст((
SellerCoin1 квітня, 21:43, Відповідь Rynok:
до чого тут останні числа (VII) до дати? чому доставка в межах імперії мала бути дорожчою? подивіться тарифи на відправлення того періоду. в написанні жодних проблем теж не бачу, можу показати матеріал де написано буквально одне речення, тому текст тут в порядку
Rynok1 квітня, 21:53, Відповідь SellerCoin:
До того, що VII стоїть в тому самому рядку, що й 12.12 / 02.12. Воно є складовою цього рядка. Щодо тарифів.  Ви відрізняєте тарифи довоєнного і довоєнного часу?  Вартість крони до 1914 р. - це був один робочий день, а в 1916 р.? Це вже час інфляції, в тарифах пошти в т. Ч.  Все, що я пишу - це якраз матеріал для роздумів і спроба зрозуміти цей філокартичний матеріал.
AKE751 квітня, 22:06, Відповідь Rynok:
Не варто "впиратися" в останні цифри на штемпелі. Це поштові значення. До дати вони не мають відношення. От,для прикладу, штемпель на листі,який я сьогодні отримав. ЩО таке "04"? Це поштове: чи зміна, чи бригада, чи штемпель чи щось інше. Моя думка може бути суб'єктивна.
SellerCoin1 квітня, 22:10, Відповідь AKE75:
повністю вас підтримую. видів штемпелів безліч, і відбиток штемпеля говорить точно більше ніж просто місто та дату.
Client4887541 квітня, 21:58
Вітаю автора з чудовим поповненням колекції. Бажаю йому не слухати необгрунтовані думки "професіоналів" - відкритка на мою думку хороша, оригінальна.  Чекаю на аукціоні - дам старт. З повагою,
Goodie1 квітня, 22:11, Відповідь SellerCoin:
Шкода, також взяв би участь в аукціоні з цією чудовою листівкою
Rynok1 квітня, 22:01
:-) бажаю не тільки дати старт, а й забрати по найкращій для автора статті! :-)
Docadept1 квітня, 22:26
А що, хтось казав, що вона погана чи неоригінальна?
Arthur_Schopenhauer1 квітня, 22:12
Листівка за штемпелем відправлена 12. XII. А дата у листівці вказана 30. XI.  Цілком можливо, що дата 30 листопада 1916 на вашій листівці відповідає дню похорону Франца Йосифа І. Франц Йосиф І помер 21 листопада 1916 року у палаці Шенбрунн у Відні. Однак його похорон відбувся пізніше, саме 30 листопада 1916 року. Це була масштабна церемонія з військовими почестями, яка проходила у Відні, а імператора поховали у фамільному склепі Габсбургів – Капуцинеркрипті. Отже, дата на вашій листівці найімовірніше вказує на день похорону, а не день смерті. Це логічно, оскільки листівки такого типу часто друкували в пам’ять про саму траурну подію.  Тобто, було кілька днів щоб надрукувати листівку. Мабуть, коли відбувався похорон, 30 листопада, у цей день можна було і купити листівку. А фото на самій листівці зроблено на день-два раніше, коли переносили тіло. Так, після смерті Франца Йосифа І 21 листопада 1916 року його тіло залишалося в палаці Шенбрунн для прощання. Згодом відбулася урочиста перевезення труни до Імператорського палацу Гофбург у Відні. Мабуть під час цього перенесенні і зробили фотографію на листівці. Там тіло лежало у відкритій труні для офіційного прощання представників двору, політичної еліти та високопоставлених гостей. Похоронна процесія відбулася 30 листопада 1916 року, коли труну перевезли до Капуцинської усипальні (Капуцинеркрипти) – традиційного місця поховання Габсбургів. Це була масштабна церемонія з військовими почестями. Мабуть тут і була куплена листівка. Отже, протягом цих 9 днів тіло спочатку перебувало в Шенбрунні, потім було перенесене до Гофбургу, а згодом – до місця поховання.
SellerCoin1 квітня, 22:14
дякую за змістовну відповідь! особисто я і не подумав про церемонії перевезення тіла.
SellerCoin1 квітня, 22:15, Відповідь SellerCoin:
не погоджусь лише з 12.12. все ж бачу там 02.12.
Arthur_Schopenhauer1 квітня, 22:28, Відповідь SellerCoin:
між іншим, зараз на аукціоні є ще одна листівка (чиста) з цієї теми,
Docadept3 квітня, 15:15
На листівці дійсно замок Хофбург, тільки не зрозуміло, у нього везуть, чи з нього.
SellerCoin1 квітня, 22:23
на тему штемпелів додам фото листівки, де аналогічний видно краще. (предмет не мій)
AKE752 квітня, 11:49
Цікава стаття вийшла: жваве обговорення, багато коментарів. Справді є інтерес до таких лотів, до таких статей. А то, інколи, таке враження, що статтю пишуть, щоб просто мати в активі більшу їх кількість...
Docadept3 квітня, 15:43
"А то, інколи, таке враження, що статтю пишуть, щоб просто мати в активі більшу їх кількість..." - можу вам сказати, написавши більше тисячі статей, що ні, це настільки виснажливо, що немає ніякого бажання їх писати просто так. Звичайно ж, мова про детальні матеріали - повинно бути або велике бажання, або грошова мотивація.
AKE753 квітня, 15:54, Відповідь Docadept:
Вірю Вам. Можливо, тому й не беруся за це...
Docadept3 квітня, 19:54
А от якби ви мене не заблокували, Анатолій, було б у вашої статті не два, а цілих три коментарі.
Docadept4 квітня, 13:02, Відповідь Anatolii65:
Дякую, піду розбиратися з адміністрацією тепер, бо не дає коментувати досі, гарного вам дня!
Щоб брати участь у обговоренні, будь ласка, авторизуйтесь.
ПошукЗакрити
Cookies
Ми використовуємо обов'язкові файли cookie для коректної роботи сайту та додаткові, щоб зробити взаємодію з сайтом максимально зручною. Це допомагає нам персоналізувати ваш користувацький досвід, а також отримати аналітичну інформацію для покращення сервісу. Якщо згодні прийняти всі файли cookie, натисніть «Прийняти всі», якщо ні – «Тільки необхідні». Щоб дізнатися більше, перегляньте Політику використання cookie.