Asti7
Asti7
13 травня, 08:59

Вишукані меблі П'єтро Піффетті

Вишукані меблі П'єтро Піффетті
Історія зберегла для нас безліч імен талановитих червонодеревників, які працювали в епоху бароко і рококо. Одним із видатних майстрів минулого є П'єтро Піффетті (Pietro Piffetti, 1701–1777) – італійський червонодеревник, чиї роботи стали втіленням вишуканості та технічної майстерності епохи рококо. Його меблі, створені для палаців Савойської династії, вирізняються складними інкрустаціями, використанням екзотичних матеріалів і витонченим дизайном. 

П'єтро Піффетті навчався меблевого мистецтва в майстерні червонодеревника Людовіко де Россі в Турині. Він також був близько знайомий з відомим італійським архітектором і гравером Філіппо Юварою. На думку дослідників, саме за рекомендацією Ювари Піффетті переїхав до Риму (після 1727 р.), щоб освоїти техніку інкрустації. Учителем молодого мебляра став Рікардо Бруні, майстер дерев'яної інтарсії, який працював при дворі Медічі.
Комод. Каркас з тополі, покритий шпоном чорного дерева, самшиту, горіха та інших порід дерева. Розміри – 83,7×125×60,6 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1760 р.
Комод. Каркас з тополі, покритий шпоном чорного дерева, самшиту, горіха та інших порід дерева. Розміри – 83,7×125×60,6 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1760 р.
Письмовий стіл. Горіх, шпон цінних порід дерева, слонова кістка, панцир черепахи. Розміри – 110×160×86 см. Майстер: П'єтро Піффетті, 1741 р.
Письмовий стіл. Горіх, шпон цінних порід дерева, слонова кістка, панцир черепахи. Розміри – 110×160×86 см. Майстер: П'єтро Піффетті, 1741 р.
Консольний столик. Корпус з горіха, вкритий шпоном атласного дерева, слоновою кісткою і перламутром. Розміри – 79,5×107×62 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Консольний столик. Корпус з горіха, вкритий шпоном атласного дерева, слоновою кісткою і перламутром. Розміри – 79,5×107×62 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Повернувшись до Турина, П'єтро Піффетті почав виробляти чудові меблі, декоровані інкрустацією зі шпону екзотичних порід дерева і таких цінних матеріалів, як слонова кістка, панцир черепахи й перламутр. Роботи майстра так вразили короля Сардинії та герцога Савойського Карла Еммануїла III, що той призначив його 1731 року першим придворним червонодеревником. Впродовж 40 років Піффетті створював меблі для резиденцій Савойської династії, зокрема Королівського палацу в Турині та Мисливського замку Ступініджі. 

Меблі П'єтро Піффетті є квінтесенцією стилю рококо, який у XVIII столітті прийшов на зміну монументальному бароко. Для рококо характерні легкість, елегантність і химерні закруглені форми.
Пюпітр. Горіх, шпон палісандра, слонова кістка. Розміри – 41,5×24,5×33,5 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Пюпітр. Горіх, шпон палісандра, слонова кістка. Розміри – 41,5×24,5×33,5 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Підставка. Слонова кістка, перламутр, чорне дерево, падуб, палісандр та інші екзотичні породи дерева. Розміри – 16,5×32,4×27,9 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Підставка. Слонова кістка, перламутр, чорне дерево, падуб, палісандр та інші екзотичні породи дерева. Розміри – 16,5×32,4×27,9 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1740 р.
Комбінуючи різні дорогоцінні матеріали, Піффетті створював на стільницях і дверцятах справжні картини. Його вироби вирізняються складними візерунками й ретельно опрацьованими сюжетними сценами в медальйонах, натхненними фламандськими, голландськими та французькими гравюрами. Кожна робота майстра була радше витвором мистецтва, ніж утилітарним предметом.
Скриня Cofano forte. Горіх, шпон палісандра і сливи, слонова кістка. Розміри з підставкою – 62×108×49,5 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1750–60 рр.
Скриня Cofano forte. Горіх, шпон палісандра і сливи, слонова кістка. Розміри з підставкою – 62×108×49,5 см. Майстер: П'єтро Піффетті, бл. 1750–60 рр.
Коробка для туалетного приладдя. Фіалкове дерево, самшит, слонова кістка, латунь. Майстер: П'єтро Піффетті, 1738 р.
Коробка для туалетного приладдя. Фіалкове дерево, самшит, слонова кістка, латунь. Майстер: П'єтро Піффетті, 1738 р.
Серед шедеврів Піффетті можна виокремити кілька найбільш знакових і видатних робіт:
«Подвійний корпус»(Doppio Corpo) – шафа-секретер, оздоблена панциром черепахи, гравійованою слоновою кісткою, шпоном фіолетового і рожевого дерева, самшиту та інших цінних порід деревини. Піффетті виготовив його 1738 року, використовуючи офорти Корнеліса Блумарта II та Джованні Джакомо Де Россі. Сьогодні «Подвійний корпус» зберігається в колекції Музею Акорсі-Ометто в Турині.
«Подвійний корпус» (Doppio Corpo). Розміри – 319×109×68 см
«Подвійний корпус» (Doppio Corpo). Розміри – 319×109×68 см
Антепендіум (передня стінка вівтаря) у церкві Сан-Філіппо-Нері, Турин (1749 р.). Цей виріб замовив у Піффетті падре Джованні Батіста Превер з нагоди 100-річчя Інституту ораторіанців святого Філіпа Нері в Турині. Червонодеревник декорував антепендіум складною інкрустацією зі слонової кістки, панцира черепахи, перламутру, чорного дерева, палісандра, яшми, лазуриту та інших напівкоштовних каменів. У його центрі зображений «П'ятидесятницький екстаз святого Філіпа», виконаний за мотивами фрески з катакомб Святого Себастьяна в Римі. Ця робота вважається найскладнішим витвором П'єтро Піффетті.
Антепендіум у церкві Сан-Філіппо-Нері, Турин
Антепендіум у церкві Сан-Філіппо-Нері, Турин
«Бібліотека Піффетті» була виготовлена в першій половині XVIII століття для Вілли делла Реджина в Турині. Її корпус виконаний з тополі та покритий шпоном таких цінних порід дерева, як палісандр, олива, самшит і тис. П'єтро Піффетті прикрасив бібліотеку витонченою квітковою інкрустацією зі слонової кістки. Кожен листочок і пелюстку він ретельно опрацював за допомогою техніки випалювання. Сьогодні «Бібліотека Піффетті» знаходиться у Квіринальському палаці в Римі.
«Бібліотека Піффетті», Квіринальський палац, Рим
«Бібліотека Піффетті», Квіринальський палац, Рим
П'єтро Піффетті по праву вважається «головним червонодеревником Сардинського королівства». Його роботи змагалися за якістю з творами великих французьких майстрів, таких як Андре-Шарль Буль, і мали значний вплив на розвиток меблевого мистецтва в Італії та Європі.

Джерела:
fondazioneaccorsi-ometto.it 
artsandculture.google.com
sothebys.com

232
Коментарі
3
Docadept13 травня, 10:38
Це навіть неможливо описати словами і просто не віриться, що це може зробити людина.
vtornik13 травня, 14:04
Зараз бізнесждуни сидять і чекають коли хтось щось зробить,що б потім купити за бесцінь і «паднять бабла» x100-x300%,тому відмирають цілі галузі,не вигідно робити якісні речі,купа паразитів і мало поціновувачів.Через 100 років будуть показувати меблі з Ікеї і писати «оце раніше робили»
Щоб брати участь у обговоренні, будь ласка, авторизуйтесь.
ПошукЗакрити
Cookies
Ми використовуємо обов'язкові файли cookie для коректної роботи сайту та додаткові, щоб зробити взаємодію з сайтом максимально зручною. Це допомагає нам персоналізувати ваш користувацький досвід, а також отримати аналітичну інформацію для покращення сервісу. Якщо згодні прийняти всі файли cookie, натисніть «Прийняти всі», якщо ні – «Тільки необхідні». Щоб дізнатися більше, перегляньте Політику використання cookie.