Asti7
Asti7
1 липня, 14:00

Десятирічна реставрація станц Рафаеля розкриває унікальну художню техніку

Десятирічна реставрація станц Рафаеля розкриває унікальну художню техніку
26 червня Музеї Ватикану представили останнє відреставроване приміщення станц Рафаеля в Папському палаці – Зал Костянтина. Це найбільша кімната з чотирьох приміщень, що утворюють анфіладу на третьому поверсі. 

Оскільки складний 10-річний проєкт підійшов до кінця, музейники оголосили про велике художньо-історичне відкриття, зроблене в ході реставрації. Довгий час вважалося, що Зал Костянтина був повністю розписаний учнями Рафаеля. Але в ході реставраційних робіт з'явилися докази того, що дві жіночі фігури в різних кутках приміщення виконані самим майстром.
Автопортрет Рафаеля Санті, бл. 1504–06 рр.
Автопортрет Рафаеля Санті, бл. 1504–06 рр.
У 1508 році папа Юлій II доручив 25-річному Рафаелю Санті прикрасити фресками станці (зали) на третьому поверсі Апостольського палацу. Більш ніж за десятиліття художник разом зі своїми учнями декорував три приміщення: станцу делла Сеньятура, станцу д'Еліодоро і станцу Пожежі в Борго. Після смерті Рафаеля в 1520 році роботу продовжили його учні. Джуліо Романо, Джанфранческо Пенні та Рафаеліно дель Колле завершили останній зал за задумом свого вчителя, зобразивши різні сцени з життя римського імператора Костянтина. 
Як відомо, Костянтин I Великий (272–337) зробив християнство панівною релігією в Римській імперії.
Фреска «Битва Костянтина і Максенція». Написана Джуліо Романо та іншими художниками майстерні Рафаеля в 1520–1524 рр.
Фреска «Битва Костянтина і Максенція». Написана Джуліо Романо та іншими художниками майстерні Рафаеля в 1520–1524 рр.
Згідно з історичними повідомленнями, Рафаель хотів прикрасити кімнати Папського палацу не фресками, а справжніми картинами, написаними олійною фарбою. Таким чином, можна було надати зображенням більшої яскравості. Щоб з часом картини не руйнувалися, художник забивав у стіну безліч цвяхів і покривав їх шаром смоли. Потім поверх цієї основи він наносив олійні фарби.
Зліва направо: «Справедливість» і «Ввічливість» до реставрації
Зліва направо: «Справедливість» і «Ввічливість» до реставрації
Цвяхи, вбиті в стіну під зображенням алегорії Справедливості
Цвяхи, вбиті в стіну під зображенням алегорії Справедливості
У цій техніці виконані тільки дві жіночі алегоричні фігури в Залі Костянтина: Справедливість (Iustitia) і Ввічливість (Comitas). Решта зали розписана традиційними фресками, оскільки учні Рафаеля так і не змогли освоїти його олійну техніку. Реставратори також виявили металеві цвяхи під деякими з цих фресок. Ймовірно, Рафаель планував оформити олійними картинами всю Залу Костянтина, але не встиг через свою смерть.
«Справедливість» і «Ввічливість» після реставрації
«Справедливість» і «Ввічливість» після реставрації
За словами реставратора Фабіо П'ячентіні, розроблена Рафаелем художня техніка була експериментальною для свого часу і ніколи не використовувалася в роботах інших майстрів. 

Сьогодні станці Рафаеля вільні від будівельних лісів і повністю відкриті для публіки.
Зал Костянтина після реставрації
Зал Костянтина після реставрації
Джерела:
museivaticani.va
vaticannews.va
washingtontimes.com

209
Коментарі
2
Docadept1 липня, 16:02
Реставрація вищого порядку, як і роботи, бравіссімо!
Californian1 липня, 19:04
«…природа боялась, щоб його мистецтво не перемогло її, а після його смерті боялась померти сама…» Найдосконаліші із найкращих.
Щоб брати участь у обговоренні, будь ласка, авторизуйтесь.
ПошукЗакрити
Cookies
Ми використовуємо обов'язкові файли cookie для коректної роботи сайту та додаткові, щоб зробити взаємодію з сайтом максимально зручною. Це допомагає нам персоналізувати ваш користувацький досвід, а також отримати аналітичну інформацію для покращення сервісу. Якщо згодні прийняти всі файли cookie, натисніть «Прийняти всі», якщо ні – «Тільки необхідні». Щоб дізнатися більше, перегляньте Політику використання cookie.