
Бартоломео Амманаті – видатний італійський скульптор XVI століття, один із засновників Академії образотворчих мистецтв у Флоренції. Серед клієнтів майстра були переважно аристократи, для яких він створював статуї і перебудовував палаци. Незважаючи на великий успіх, у Амманаті виявилося чимало критиків. Іноді він допускав у своїх роботах дивні пропорції, через що на його адресу сипалися докори: мовляв, скульптор зіпсував дорогоцінний мармур.

Амманаті підтримував дружні стосунки з Мікеланджело Буонарроті і наслідував великого майстра. У 1560-х роках, ймовірно, після смерті Мікеланджело, Амманаті представив присвячений йому рельєф. Бронзова композиція під назвою «Звеличення Мікеланджело» (Apotheosis of Michelangelo) зображує групу людей, що зібралися навколо скульптора. Майстер стоїть ліворуч від центру: це старий чоловік, який притис до грудей ліву руку. У центрі розташований вівтар з латинським написом NIL SINE MAGNO VITA LABORE, який перекладається як: «Ніщо не досягається в житті без кропіткої праці».

Кілька людей дослідникам вдалося ідентифікувати. Наприклад, одна з жінок зліва – Лаура Баттіферрі, поетеса епохи Ренесансу та дружина Амманаті. Три фігури праворуч із інструментами в руках (пензлем, косинцем та долотом) втілюють види мистецтва: живопис, архітектуру та скульптуру. Бородатий чоловік із книгою символізує поезію – протягом життя Мікеланджело склав кілька сотень сонетів та мадригалів. Залишається незрозумілим, був рельєф самостійним твором чи частиною чогось більшого.


Джерела:
www.getty.edu