
Гюстав Ле Грей вважається одним із найбільш значущих французьких фотографів XIX століття. Він привніс чимало технічних новацій у галузі фотографії: покращив процес обробки паперових негативів, а також працював над комбінованим друкуванням для створення морських пейзажів, де одні негативи зображують воду, інші – небо. Ле Грей знімав портрети, пейзажі, архітектуру, а також викладав: серед його учнів були фотографи Надар і Максим Дюкан. У 1851 році Ле Грей із колегами отримав замовлення на зйомку пам'яток Франції. У середині 50-х років він відкрив власну студію, проте невміло вів бізнес і швидко збанкрутував. Щоб уникнути виплати кредитів, фотограф втік із Франції, багато подорожував, допоки не оселився в Каїрі, де викладав малювання.


У 1852 році письменник і дослідник мистецтва Шарль-Філіп де Шеннев'єр, відповідальний за проведення виставок живописців-сучасників у Парижі, доручив Ле Грею зробити серію фотографій художнього салону. Чимало картин з експозиції можна ідентифікувати, це твори Теодора Руссо, Шарля Лефевра, Гюстава Курбе та ін. Одна з картин, що потрапила на сторінки опублікованого альбому, зустрічається на зображеннях у різних місцях – ймовірно через негативні відгуки її перемістили з головного залу в менш помітне місце. Ці знімки зберігаються у музеї Орсе у Парижі разом із десятками інших фотографій.


Роботи Ле Грея цінуються дуже високо. 1999 року знімок «Бук, Фонтенбло», виготовлений за технологією альбумінового друку, було продано за 419 тис. фунтів стерлінгів. А відбиток «Велика хвиля, Сет» пішов з молотка за 507 тис. фунтів стерлінгів.


Джерело:
musee-orsay.fr