Matolaserge
Matolaserge
23 kwietnia, 21:37

Інвестиція чи ілюзія? Історія одного лоту.

Інвестиція чи ілюзія? Історія одного лоту.

Вітання всім!
Виставив тиждень тому одну з робіт словацького художника Андрея Смолака - і абсолютна тиша. Жодного глядача, жодного питання. Автор - найвідоміший сучасний митець Словаччини. Його роботи виставлялись у Німеччині, Швейцарії, Чехії, Австрії, Японії, США. Нагороджений світовими преміями, засновник власної галереї. Його полотна - вартісні інвестиції, деякі з них продавались за десятки тисяч євро. Зараз стартова ціна лоту в 1,5 рази менша, ніж я його свого часу придбав))
Цінність перестала бути очевидною? Ми просто більше не довіряємо очам? Чи може, ринок за останні три роки аж надто змінився?
Цікаві ваші думки, реакція тут може сказати більше, ніж будь-яка критика сучасного мистецтва))

Посилання на портфоліо автора та лоту додаю нижче.

Wiadomości
42
Odpowiedzi: 0
23.04, 22:07
Доброго времени суток.Картины без хорошего пиара-стоят не дорого,-и даже распиареные без авторитетной экспертизы рискованная инвестиция
23.04, 22:33AutorOdpowiadać prishelezz
Дякую за відповідь! Так, це факт, тут не посперечаєшся. Здебільшого, сучасного мистецтва це і стосується. Та трохи навіть сумно)) Я добре пам"ятаю свої відчуття з аукціону, де ти дивишся, скажімо, на умовного небідного німця, радісного, що купує картину за ціну, яку би в нас визнали непристойною, тільки тому, що він знає автора і підтримує його ініціативи і тому, що картина йому просто сподобалась. Зрозуміло, що це не останні його ресурси, та навряд чи він розцінює подібні придбання як короткострокові інвестиції і точно не з метою швидкої перепродажі)) А у нас все ж  воно придбало іншої форми. Ось відверто цікаво, як воно на виставках та аукціонах у тому ж Берліні.
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
24.04, 10:11
Ну культура інвестування в художні твори в нас значно менш поширена, чим, наприклад зброя чи нумізматика. По-перше це сама обізнаність людей в сучасних художниках, дуже вузькі кола людей як висновок і малий попит.Щось старше продати значно легше. Думаю якщо б Ви виставили в умовному Берліні то з торгами було б веселіше.
24.04, 12:09AutorOdpowiadać SamSS
Дякую. Ось це, як на мене, якраз і свідчить про ту примітивну необхідність в тактильних відчуттях, коли споглядання прекрасного не викликає ні емоцій, ні задоволення. Тобто предмет мистецтва повинен бути максимально матеріальним, "приземленим" і функціональним, в ідеалі - ще й щоб заряджав телефон))
24.04, 13:58Odpowiadać Matolaserge
Так на його сайті ж все пояснено.
Окрім Словаччини та московії, він майже ніде не виставлявся.
Останні виставки: Казань, Москва, Казахстан, Словаччина.
Так, дуже іменитий художник :)
Zmodyfikowane przez autora 24.04, 14:07
24.04, 14:22Odpowiadać for_sale
До речі, за коробку сірників поставив Вам кілька плюсів. Тут нічого не ставив, але скажу відверто - розчарували (
Odpowiedzi: 1
24.04, 15:07AutorOdpowiadać for_sale
З сайту. 
Це, власне, не про його беззаперечне міжнародне визнання чи популярність. Про його закордонну діяльність я особисто взагалі нічого не знаю, зате знайомий з активностями його фонду AEF та самої галереї в м. Сніна, Словаччина, бо все-таки окрім художньої діяльності, він галерист та меценат. 
Якщо цікаво, подивіться про галерею Міро (Берлін/Прага), філіалом якої є його арт-простір, та чиї роботи там виставлялись.
24.04, 15:15Odpowiadać Matolaserge
Та Ви зрозумійте, тут зараз українських доволі відомих художників з актами експертизи за пристойні гроші не вдається продати ( а український живопис користується суттєво більшим попитом, ніж словацький).
Живопис зараз взагалі не в моді.
То ж сховайте до кращих часів ( втім  не факт, що вони настануть, ті часи)
24.04, 21:40AutorOdpowiadać for_sale
Дякую. Ну звичайно, усвідомлюю це. Ось і приходимо до висновку, що справа швидше виключно в кон"юктурі ринку, до якої все і зводиться в наших реаліях, і вона однозначно не на користь живопису...Причому історія, ступінь визнаності автора та й, власне, сама унікальність, майстерність виконання, символіка витвору - то вже питання другорядні))
24.04, 21:57Odpowiadać Matolaserge
О, нарешті! 
Кон'юнктура - ось ключове поняття.
Усе інше - не має суттєвого значення.
Скажу Вам по секрету - до 2014 року живопис продавався дуже добре.
А зараз - ніяк.
Такі справи...
Odpowiedzi: 3
24.04, 15:22Odpowiadać Matolaserge
Чому про інше? Ви ж самі сказали :"Цінність перестала бути очевидною"
Обгортки від жувачок чудово продаються...
Zmodyfikowane przez autora 24.04, 15:23
25.04, 19:42AutorOdpowiadać for_sale
Причому парадокс досить кумедний, із власного досвіду)) Свою колекцію наклейок я продав за декілька днів, і жодних емоцій, окрім короткого ностальгічного "ех" це не викликало. Зате, наприклад, справді цікаві афіші корид з художньою цінністю, яку людина збирала роками з кращих арен Іспанії - знову-таки нікому не потрібні))
Odpowiedzi: 3
Odpowiedzi: 3
24.04, 18:13Odpowiadać Matolaserge
Дякую. Ось це, як на мене, якраз і свідчить про ту примітивну необхідність в тактильних відчуттях, коли споглядання прекрасного не викликає ні емоцій, ні задоволення. Тобто предмет мистецтва повинен бути максимально матеріальним, "приземленим" і функціональним, в ідеалі - ще й щоб заряджав телефон))
Так ви вгадали + ментальність+війна має значення. 
-х10 її не перевалити
-на її Батьківщині попит буде реалістичніше
-ескортниці та їх кенти-нуворіші куплять хлам соні морозюк
24.04, 21:53AutorOdpowiadać TFMsale
Дякую. Так, невтішна сукупність...
А щодо останньої - то це ж вже новий напрямок "Мазня", історія мистецтва пустила якусь "тупиковую ветвь развития"))
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 2
Odpowiedzi: 1
24.04, 20:35
Ми поки що - не Європа від слова зовсім(( Щоб був попит на мистецтво, повинно з'явитися покоління, яке б його цінувало, а ми це покоління втратили майже у 90-ті. А зараз ще й війна, ну ви зрозуміли.
24.04, 22:07AutorOdpowiadać Docadept
Дякую. Безперечно, а війна як фінальний штрих, щоб класичний термін "втрачене покоління" в нашу епоху можна було використовувати без сумнівів.
25.04, 01:43Odpowiadać Matolaserge
Я соромлюсь, але запитаю : можете сказати відверто, навіщо ви придбали це полотно? Щоб потім виставити тут ? Коли людина вкладає гроши в живопис то вона розуміє чому саме в картини, а ви здається просто купили , а потім подумали. Чи я помиляюсь ?
05.05, 23:24AutorOdpowiadać сохран
Вибачаюсь, пропустив Ваш коментар. Звісно, це була емоційна покупка. І я про неї не жалкую. На той момент було захоплення, ресурси, відповідна атмосфера - тому why not.
Не розглядав її як інвестицію взагалі, тобто продавати не планував.
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 1
25.04, 07:03
В кожній країні є свій митець, їх багато. Тому і не дивно чому не знають словака! А хто що взагалі знає про Словачинну, в масі?)
25.04, 19:45AutorOdpowiadać This_is_Borys
Дякую. Ну, це вже узагальнючи)) А насправді чудова, і справді, можливо, дивним чином "недопізнана" країна для нас.
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
25.04, 11:50
Время сейчас такое...И денег у людей нет! А у кого есть - некоторые уже третий банк покупают!
25.04, 19:46AutorOdpowiadać Sleypnir
Дякую. Так от зійшлись на тому, що справа не в платоспроможності, про що, в цілому, кажете і Ви))
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
25.04, 19:49AutorOdpowiadać рыб
Многие думают, что покупают наслаждение, а сами продают себя ему в рабство" (с),  Б. Франклин.
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
25.04, 12:38
Ничего не буду говорить про художника. Как говорится, "на вкус и цвет все люди разные" :) Скажу о своих предпочтениях относительно инвестирования. Если бы хотел вложиться, предпочел бы, например, Айвазовского или Левитана, чем полотна обсуждаемого автора и иже с ним
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
25.04, 19:55AutorOdpowiadać VK_777
Дякую. Справді, про людей і фломастери не будемо)) Думаю, Ваш вибір був би безпрограшним, з огляду на нетлінність класики. Але як же щодо сміливості задати цінність витворам своєї епохи. Відвага і авантюризм!
26.04, 13:09Odpowiadać Matolaserge
Опять-таки, все видят искусство (равно как и "искусство") по-разному. Олдскульные ценители живописи, такие, как я, часто действительно предпочитают классику. Лично я не понимаю многой "мазанины" (уж простите за выражение) и подобных "шедевров" (типа банана, приклеенного скотчем к стене). Но это отнюдь не значит, что кто-то другой не заплатит за подобные "произведения искусства" серьезных денег. Равно как и не означает, что эти самые "произведения искусства" со временем не станут цениться еще дороже. (Вспомните сцену продажи "шедевра" из фильма "1+1".) Просто я этого как никогда не понимал, так и вряд ли когда-то пойму :) Но это мое сугубо личное мнение. Возможно, неправильное. Но мое :) Поэтому я вкладываться в подобное вряд ли стану...
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 2
05.05, 23:21AutorOdpowiadać bigdady17
Ще коли я був зовсім маленьким, у нас була сімейна традиція: батько дарував свої книги, а П. Шолтес - свої роботи. Ось ним стіни і "завішані". Хоча про нього теж ніхто нічого не знає. Окрім цінителів. Ось такі справи))
06.05, 22:21AutorOdpowiadać Matolaserge
Альбом його, до речі, теж можу виставити на продаж, якщо є інтерес, звісно))
Odpowiedzi: 2
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 1
Odpowiedzi: 1
27.04, 19:17Autor
Дякую всім, панове! Широкими мазками реальності і ваших думок картина вималювалась. А інша нехай поки залишається в мене, і хто-зна, що ії ще чекає попереду)) 
Займусь поки продажем своєї колекції книг, в букіністиці теж все печально, але вогник надії жевріє))
Odpowiedzi: 0
Odpowiedzi: 0
Chcesz dodać wiadomość?
Aby wziąć udział w dyskusji, zaloguj się.
SzukajZamknąć
Cookies
Używamy plików cookie niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witryny oraz dodatkowych, aby interakcja z witryną była maksymalnie wygodna. Pomaga nam to personalizować Twoje doświadczenia użytkownika oraz uzyskiwać informacje analityczne w celu poprawy usługi. Jeśli zgadzasz się na akceptację wszystkich plików cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"; jeśli nie, kliknij "Tylko niezbędne". Aby dowiedzieć się więcej, przejrzyj Politykę plików Cookie.