
На межі XIX–XX ст. у США одним із найпопулярніших журналів про фотографію був Camera Notes. Ініціатором створення журналу став Альфред Стігліц, найбільший представник пікторіалізму. У 1894 році після тривалої поїздки він повернувся з Європи до Нью-Йорка, де почав рішуче просувати художню фотографію. Він обійняв посаду віце-президента у спільноті The Camera Club of New York і перетворив інформаційний бюлетень на повноцінний журнал під назвою Camera Notes, взявши на себе редакційний процес.

Альфред Стігліц «Фрагмент Венеції»

Альфред Стігліц «Морозна ніч»

Фредрік Еванс «Собор Ілі»
Журнал виходив щоквартально, обкладинку прикрашала композиція у стилі модерн. У кожному номері було кілька фотографій, до яких додався великий коментар, а також статті різних авторів. Перший номер опублікований у 1897 році і одразу був тепло прийнятий критиками. Альфред Стігліц давав можливість висловитися на сторінках Camera Notes кожному фотографу, навіть якщо викладена думка не збігалася з його точкою зору. При цьому Стігліц повністю спростовував чужі міркування у власних публікаціях, контролюючи таким чином естетичний напрямок журналу.

Емілі Кларксон «Прядіння»

Чарльз Берг «Одаліска»

Матільда Вайль «Беатріс»
Стігліц наполягав на тому, що фотографи повинні познайомитися з різними видами мистецтва, і писав для журналу тексти про імпресіонізм, символізм, портретний живопис. Щоб американська фотографія вийшла на новий рівень, редактор часто публікував твори європейських фотохудожників, розширюючи культурні межі. Згодом колеги Стігліца виступили проти практично одноосібного управління виданням, і в результаті розбіжностей фотограф залишив своє місце, заснувавши в 1903 власний журнал – Camera Work.

Гертруда Кезебір «Ясла»

Ернест Ештон «Кафе в Каїрі»

Чарльз Берг «Кокетка»
Camera Notes після відходу Стігліца проіснував лише рік – редактором став Хуан Абель. Незважаючи на спроби підвищити привабливість журналу – Абель змінив обкладинку, намагався експериментувати зі змістом – популярність Camera Notes різко впала. У результаті фотографи та критики змушені були визнати, що, незважаючи на недоліки, Стігліц виявився головною рушійною силою журналу. Опубліковані тут знімки в різні роки з'являлися в Camera Notes.

Ернест Ештон «Вечір біля пірамід»

Вільям Мерфі «Ніагарський водоспад»
Джерело:
photogravure.com