
Епоха Відродження Італії ознаменувалася відродженням інтересу до античної спадщини. Це торкнулося як мистецтва, архітектури та літератури, так й військової справи. Одним із яскравих проявів цієї тенденції стало оформлення обладунків у стилі all'antica. Шедевр такого роду — італійський шолом типу салад, відомий як левиноголовий, що датується 1475–1480 роками.
Салад — шолом, форма якого нагадує одночасно каску і капелюх. Особливістю цього експонату з колекції Музею мистецтва Метрополітен є прикраса у вигляді позолоченої морди лева з відкритою пащею, викарбуваною з аркуша міді. Але чому саме лев?

Найімовірніше, в образі шолома закладено пряме посилання до міфологічного героя Гераклу, який носив шкіру Німейського лева як плащ, з головою звіра в ролі головного убору.
Лев, як символ сили, доблесті та непереможності, був популярним мотивом у мистецтві та культурі епохи Відродження. Італійські майстри, натхненні античними міфами, прагнули втілити в обладунках ідеї античної героїки, роблячи їх як захистом, так й витвором мистецтва.

Левоголовий салад виконаний у змішаній техніці. Основа шолома — сталева каска, на яку майстер акуратно прикріпив карбований елемент із міді, що зображає морду лева. Для створення вражаючого зовнішнього вигляду мідь була позолочена.
Простота конструкції наголошує на майстерності італійських зброярів, які зуміли поєднати функціональність з естетикою.

Шолом, що знаходиться в зібранні Музею мистецтва Метрополітен у Нью-Йорку, вважається одним з перших прикладів парадної броні, що збереглися, в стилі all'antica. Подібні обладунки призначалися не для бою, а для урочистих церемоній, турнірів чи процесій, служачи символом статусу свого власника.
Левоголовий салад демонструє майстерність зброярів тієї епохи, які змогли перетворити звичайні обладунки в унікальні мистецькі об'єкти.


Джерело:
metmuseum.org
megacurioso.com.br
heritage-print.com