Asti7
Asti7
6 червня, 20:00

Барвисті інтарсії Жюльєна-Ніколя Рівара

Барвисті інтарсії Жюльєна-Ніколя Рівара
У XIX столітті декоративно-прикладне мистецтво активно розвивалося: з'являлися нові матеріали та техніки. Одним з новаторів у галузі інтарсії став червонодеревник і художник порцеляни Жюльєн-Ніколя Рівар. Його унікальна техніка інкрустації фарфору в дерев'яні поверхні зробила революцію в меблевому мистецтві. 
Інтарсія (від італ. intarsio – врізання, поглиблення) – різновид інкрустації, ця техніка передбачає з'єднання різних за товщиною і фізичними властивостями матеріалів, наприклад, дерева і каменю. Маркетрі (фр. marquéterie – покритий знаками, мітками) – це техніка набору зображення шпоном різних порід дерева.
Стіл. Палісандр, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 126×74×36 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Стіл. Палісандр, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 126×74×36 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Жюльєн-Ніколя Рівар (Julien-Nicolas Rivart, 1802–1867) народився в Парижі за часів правління Наполеона Бонапарта. Про ранні роки його життя відомо мало, що вказує на скромне походження і, ймовірно, навчання в ремісничих майстернях. 

Перші документальні свідчення про діяльність Рівара відносяться до 1835 року, коли він відкрив майстерню в популярному кварталі на вулиці Фобур Сент-Мартен, 76. Пізніше мебляр кілька разів переїжджав на інші адреси.
Секретер. Палісандр, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 122×73×35 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Секретер. Палісандр, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 122×73×35 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
У 1848 році Жюльєн-Ніколя Рівар розробив новий спосіб інтарсії, який дозволяв декорувати порцеляною різні поверхні. Згідно з патентом №8860 від 18 вересня 1849 року, фарфором можна було інкрустувати вироби з лакованого і нелакованого дерева, міді, мармуру, оксамиту і шкіри, зберігаючи при цьому естетичну гармонію матеріалів. Створюючи цю неймовірну техніку, червонодеревник прагнув поєднати вишуканість маркетрі з яскравими кольорами розписного фарфору. Основним мотивом у його творчості були квіткові букети та гірлянди.
Патент №8860
Патент №8860
Малюнок квітів (додаток до патенту №8860)
Малюнок квітів (додаток до патенту №8860)
На відміну від великих порцелянових вставок-пластин, інтарсії Рівара залишали красу деревних волокон видимою. Контраст між яскравими фарбами порцеляни й темним фоном дерева надавав виробам червонодеревника унікальну естетику.
Пара шафок. Червоне дерево, груша, латунь, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 113×90×44 см. Майстер: Жюльєн-Ніколя Рівар. Художник по фарфору: П'єр-Жозеф Геру. Париж, 1854 р.
Пара шафок. Червоне дерево, груша, латунь, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 113×90×44 см. Майстер: Жюльєн-Ніколя Рівар. Художник по фарфору: П'єр-Жозеф Геру. Париж, 1854 р.
Завдяки своєму винаходу Жюльєн-Ніколя Рівар зміг укласти співпрацю з багатьма виробниками меблів, зокрема з фірмою Tahan, постачальником королівського (імператорського) двору Франції. 

З нагоди Всесвітньої виставки 1851 року червонодеревник вирішив виготовити шафу, прикрашену не тільки порцеляновими зображеннями, а й елементами з позолоченої бронзи. Для цього він заручився підтримкою майстра-бронзоливарника Віктора Пайяра. Готовий виріб вразив відвідувачів виставки та отримав 16 медалей. У 1852 році шафу купив герцог Едмон де Комон Ла Форс. Сьогодні цей витвір мистецтва зберігається в Музеї Орсе в Парижі.
Шафа, придбана герцогом Едмоном де Комоном Ла Форсом в 1852 році. Шпон чорного і фіолетового дерева, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 227×249×48 см. Червонодеревник: Жюльєн-Ніколя Рівар. Майстер-бронзоливарник: Віктор Пайяр. Париж, бл. 1850 р.
Шафа, придбана герцогом Едмоном де Комоном Ла Форсом в 1852 році. Шпон чорного і фіолетового дерева, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 227×249×48 см. Червонодеревник: Жюльєн-Ніколя Рівар. Майстер-бронзоливарник: Віктор Пайяр. Париж, бл. 1850 р.
У 1855 році на Всесвітній виставці в Парижі Рівар представив меблі з палісандра і стіл з чорного мармуру. Увагу імператриці Євгенії, дружини Наполеона III, привернув кабінет для ювелірних прикрас, декорований порцеляновими квітами. Вона негайно придбала його. Таким чином майстер був помічений імператорською родиною Франції.
Кабінет для ювелірних прикрас, придбаний імператрицею Євгенією на Всесвітній виставці 1855 року
Кабінет для ювелірних прикрас, придбаний імператрицею Євгенією на Всесвітній виставці 1855 року
Крім предметів меблів, Рівар прикрашав порцеляновими квітами скриньки й теки для паперів. Багато з його квітів розписав П'єр-Жозеф Геру, художник Севрської порцелянової мануфактури. У 1860-х роках близько 50% своєї продукції червонодеревник експортував за кордон.
Скринька для ювелірних прикрас. Шкіра, латунь, фарфор. Розміри – 25×13×20 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Скринька для ювелірних прикрас. Шкіра, латунь, фарфор. Розміри – 25×13×20 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Тека для паперів. Коричневий оксамит, муар, фарфор. Розміри – 24×33×3 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Тека для паперів. Коричневий оксамит, муар, фарфор. Розміри – 24×33×3 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Жюльєн-Ніколя Рівар зробив значний внесок у розвиток декоративного мистецтва XIX століття, створивши унікальну техніку інкрустації. Сьогодні його роботи демонструють, як винахідливість і висока майстерність можуть змінити традиційні ремесла.
Приліжковий столик. Палісандр, груша, кап, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 74×45×34 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Приліжковий столик. Палісандр, груша, кап, позолочена бронза, фарфор. Розміри – 74×45×34 см. Жюльєн-Ніколя Рівар, бл. 1850–67 рр.
Секретер. Палісандр, груша, позолочена бронза, шкіра, фарфор. Розміри – 91×76×45 см. Меблева майстерня: Alphonse Giroux et Cie. Інкрустації фарфором: Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Секретер. Палісандр, груша, позолочена бронза, шкіра, фарфор. Розміри – 91×76×45 см. Меблева майстерня: Alphonse Giroux et Cie. Інкрустації фарфором: Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Швацький столик. Палісандр, позолочена бронза, латунь, фарфор. Розміри – 76×55×40 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Швацький столик. Палісандр, позолочена бронза, латунь, фарфор. Розміри – 76×55×40 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Тека для паперів. Пурпуровий оксамит, муар, фарфор. Розміри – 33×23×3 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Тека для паперів. Пурпуровий оксамит, муар, фарфор. Розміри – 33×23×3 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1850–67 рр.
Скринька для ювелірних прикрас. Чорнена груша, позолочена бронза, латунь, фарфор. Розміри – 40×76×55 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1860–67 рр.
Скринька для ювелірних прикрас. Чорнена груша, позолочена бронза, латунь, фарфор. Розміри – 40×76×55 см. Жюльєн-Ніколя Рівар. Париж, бл. 1860–67 рр.
Джерела:
rivart.fr
marcmaison.com

214
Коментарі
2
Щоб брати участь у обговоренні, будь ласка, авторизуйтесь.
ПошукЗакрити
Cookies
Ми використовуємо обов'язкові файли cookie для коректної роботи сайту та додаткові, щоб зробити взаємодію з сайтом максимально зручною. Це допомагає нам персоналізувати ваш користувацький досвід, а також отримати аналітичну інформацію для покращення сервісу. Якщо згодні прийняти всі файли cookie, натисніть «Прийняти всі», якщо ні – «Тільки необхідні». Щоб дізнатися більше, перегляньте Політику використання cookie.